ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
Celem zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jest usprawnianie deficytów rozwojowych oraz wyrównywanie braków lub zastępowanie ich innym czynnikiem, a także wspieranie rozwoju funkcji zaburzonej przez sprawną lub mniej zaburzoną.
Punktem wyjścia do terapii jest wieloaspektowa diagnoza zaburzeń obserwowanych w codziennej aktywności dziecka: w zabawie, pracy i nauce, w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi podparta zaleceniami z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Terapeuci w czasie zajęć skupiają się na:
- kształceniu sprawności ruchowej i manualnej,
- usprawnianiu funkcji wzrokowych i orientacji przestrzennej na podstawie materiału konkretnego i abstrakcyjnego,
- rozwijaniu funkcji słuchowych,
- doskonaleniu pamięci,
- kształceniu koncentracji uwagi,
- rozwijaniu myślenia.
Zajęcia prowadzi: Katarzyna Kobylińska