Grupa 3-4 latki nauczyciel Jadwiga Gryzio,nauczyciel Alicja Matwiej
6.30-8.00-schodzenie się dzieci ,zabawy dowolne w kącikach zainteresowań i tematycznych,zabawy indywidualne i zespołowe (tematyczne,konstrukcyjne,techniczne,badawcze,działania twórcze) logopedyczne,praca wyrównawcza,przygotowanie pomocy do zajęć dydaktycznych.
Zabawy i ćwiczenia poranne.
8.00-8.15-zabiegi higieniczne ,czynnośći samoobsługowe,przygotowanie do śniadania.
8.15-8.45– śniadanie
8.45-9.00-Czynności higieniczne (mycie zębów) i samoobsługowe
9.00-9.30-zajęcia wychowawczo-dydaktyczne,zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz program wychowania przedszkolnego.
9.30-10.00-zabawy dowolne weług zainteresowań dzieci w sali ,tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci -obserwacja dzieci.
10.00-11.00-spacery i zabawy na świeżym powietrzu ,obserwacje przyrodnicze,prace gospodarczo-porządkowe i ogrodnicze.
11.00-11.30-drugie śniadanie(zupa)
11.30-13.00-odpoczynek-wyciszenie,relaksacja,słuchanie bajek,opowiadań-wprowadznie do cykilcznego czytania.
13.00-13.30-zabiegi higieniczne ,czynności samoobsługowe,przygotowanie do obiadu.
13.30-14.00-obiad
14.00-16.30-gry i zabawy dydaktyczne ,naukowe,rekreacyjne,zabawy dowolne,praca wyrównawcza i indywidualna,zabawy dowolne,gry stolikowe,zabawy na świeżym powietrzu ,podsumowanie dnia,kontakty indywidualne z rodzicami ,rozchodzenie się dzieci do domów.
Opracowała:Alicja Matwiej
Grupa 5 latki nauczyciel Teresa Zyśk,nauczyciel Natalia Burchacka
7.30-8.00 Schodzenie się dzieci,zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
8.00-8.10 czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku
8.10-8.30 Śniadanie
8.30-9.00 Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i myślenie.
9.00-10.30 zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wych.przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej,muzycznej, ruchowej,poznawczej, językowej, matematycznej).
Działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
10.30-11.00 Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym,obserwacje przyrodnicze,prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola)
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych
i sprzętu sportowego.
Gry i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka .
Gry i zabawy ruchowe
w przypadku złych warunków atmosferycznych.
11.00-11.10 czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do posiłku.
11.10-11.30-Posiłek-zupa.
11.30-13.20-Swobodna zabawa dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym,tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
Działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania.
Gry i zabawy ruchowe,badawcze,integracyjne.
Dowolne zabawy:tematyczne,konstrukcyjne,techniczne.
Uczenie się zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku,ogrodzie i poza terenem przedszkola.
13.20-13.30-Czynności higieniczno-porządkowe oraz przygotowanie do posiłku.
13.30-13.50–Obiad
13.50-15.30-Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub nagrań,muzyki klasycznej,zabawy teatralne oraz tematyczne.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy,zdolności i zainteresowania.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym,obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali,praca w kąciku przyrody.
Zabawy wg zainteresowań dzieci :manipulacyjne,konstrukcyjne,tematyczne,dydaktyczne,inne w kącikach zainteresowań.
Czynności higieniczno-porządkowe.
Rozchodzenie się dzieci.
Opracowała:Teresa Zyśk,Natalia Burchacka
Grupa 6 latki nauczyciel Mariola Szewczak,nauczyciel Marlena Grunwald
7.00-7.40
Powitanie dzieci, zabawy integrujące grupę, dowolne w kącikach zainteresowań, rozmowy
z dziećmi
7.40 -7.50
Ćwiczenia poranne, zabawy rytmiczno -ruchowe ze śpiewem – rytuał wspólnego rozpoczynania dnia
7.50 – 8.00
Przygotowanie do posiłku /sprzątanie sali, czynności higieniczne/
8.00 – 8.20
Śniadanie
8.20 – 8.30
Czynności higieniczne
8.30 – 9.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne
/ wtorek, czwartek 8.30 – 9.00– religia; środa, piątek 8.30 – 9.00 – j. angielski/
9.30 -10.30
Zajęcia dydaktyczne inspirowane przez nauczycielkę, różnorodne propozycje zajęć
i zabaw rozwijających twórczą aktywność dzieci /zajęcia organizowane zgodnie
z podstawą programową i wybranym programem wychowania przedszkolnego/
10.30 -10.45
Przygotowanie do posiłku, porządkowanie sali, czynności higieniczne
10.45 -11.00
Obiad I danie – zupa
11.00 -11.10
Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze: zabiegi higieniczne, ubieranie się
11.10 -12.00
W zależności od pogody: gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki
/ w razie niesprzyjającej aury – zabawy rytmiczno – ruchowe w sali/
12.00 -12.10
Czynności samoobsługowe w szatni /rozbieranie się i czynności higieniczne w łazience/
12.10 -13.20
Utrwalenie materiału programowego, gry dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, zabawy i gry językowe, ruchowe, indywidualna praca z dzieckiem, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci
13.20 -13.30
Przygotowanie do posiłku – porządkowanie sali, czynności higieniczne
13.30 -14.00
Obiad II danie
14.00 -16.00
Zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, słuchanie bajek, zabawy relaksacyjne, podsumowanie dnia, prace porządkowe w sali.
Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
Opracowała:Mariola Szewczak